کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

بسم الله مجریها و مرسیها
یا بنی! ارکب معنا...

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

تسلیم با دل خوش

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

یه بار یکی از دوستانم که مصائبی بر او و زندگیش وارد شده بود، میگفت وقتی ناراحت است بهش میگویند قرآن بخوان تا جواب سوالت را پیدا کنی. بعد چون حالش مضطرب و پریشان بود، طبیعتا هرچه میخواند آیات جهنمی اش را به خودش نسبت می داد! یا اصلا جوابی نمی یافت! سوره ضحی و انشراح را داشتیم می خواندیم و برایش سوال بود چطور ممکن است خدا انسان را شرح صدر دهد، انسان را از محرومیت ها نجات دهد و...دنبال جوابهای رایج هم نبود..


گفتم قرآن برای خواندن موقع ناراحتی ها نیست فقط. قرآن را باید مستمر خواند تا اتفاق دیگری بیفتد. آدمی که قرآن را مستمر میخواند "ساختار منطق" اش تغییر میکند.

بزرگترین تغییر جهت در تفکر انسان با قرائت قرآن اتفاق می افتد و این خود اصل معجزه کلام الهی در مواجهه انسان است...که چقدر کلام حق بر انسان موثر میتواند باشد که تمام زخمهای واقعی و توهمی را التیام داده، انسان را بلند کرده، و مبعوث به سبیلی میکند که برای آن آفریده شده است.

شاید مهمترین ویژگی در ارتباط با قرآن یکی استمرار است با "دل خوش" و دومی تسلیم...


تسلیم اولیه اینکه سوالهای متعددمان که تا به حال جواب داده نشده اند را بذاریم پشت در بهشت قرآن و بعد بی سوال های همیشگی مان واردش شویم. آنگاه او خود سوالات حقیقی را به ما می نمایاند و جواب هایش را نیز...

اولین طهارت تفکر، رها شدن از سوالاتی است که جوابی ندارند! تا سوالات حقیقی ریشه بدوانند و جوانه بزنند...

نشانه این سوالات هم این است که سالهاست بهشان فکر شده، درباره شان با دیگران بحثهای زیادی شده اما قانع نشده ایم... شیطان گاهی هم با سوالات انحرافی مومنین را آزار میدهد...


بسم الله الرحمن الرحیم قل اعوذ برب الناس ملک الناس اله الناس من شر الوسواس الخناس الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنه و الناس

 

۹۵/۰۶/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
شریعتمداری

نظرات  (۱)

 "تـسـلـیـم بـا دل خـوش" حـال و هـواى عـجـیـبـى بـراى مـن داشـت!

 در ایـن روزگـار؛ دل ِ خـوش خـیـلـى ارزش دارد و قـیـمـتـى است!  :)

 واژه هـایـى مـثـل سـاخـتـار مـنـطـق، اسـتـمـرار، تـغـیـیـر جـهـت تـفـکـر، طـهـارت تـفـکـر، رهـا شـدن، مـعـجـزه و قـرائــت قــرآن چـقـدر در زنـدگـى انـسـان کـلـیـدى و سـرنـوشـت سـازنـد! و بـراى تمام این واژه هـا مى تـوان مـطـالـب مـفـصل و کـامـلى نـوشت و پـشـت هر کـدامـشـان یـک دنـیـا حـرف نـهـفـتـه است!

 و چـقـدر ذهـن ِ مـن پـر است از سـوال هـاى نـپـرسـیـده و بـى جـواب مـانـده!؟!  ^_^  :(

 دوسـت ِ عـزیـزم؛ "تـسـلـیـم بـا دل خـوش" را که مى خـوانـدم مى تـوانسـتـم تـصـور کـنـم در چـه حـال ِ خـوبـى بـه تـو نـازل شـده اسـت و مـن ِ مـخـاطـب حـال و هـواى دیـگـرى دارم!!!

 سـوالات حـقـیـقـى کـه انـسـان در قـرآن مـى یـابـد و یا قـرآن به انـسان نـشـان مى دهـد مـحـدود است؟ و یا مـحـدودیـتـى براى آن وجـود نـدارد؟

پاسخ:
سلام خواهرجان
بهشت، چون محدودیت ندارد، بهشت میشود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی