کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

بسم الله مجریها و مرسیها
یا بنی! ارکب معنا...

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

بسم الله النور

اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها


تدبر پلی است میان قرآن و امام، برای دیدن هر یک در آینه دیگری و از این­ رو وقتی از روش های تدبر سخن می­ گوییم، در حقیقت، قرآن می­ گوییم در وجهی دیگر.

اگر آنچه عرض شد را بپذیریم، یعنی اذعان داریم خروجی هر کلاسی با موضوع تدبر در قرآن، باید کنار رفتن پرده­ ای میان ما و امام باشد؛ برای رویت امام و نزدیکتر شدن به جلوه­ ای از  ایشان.

اما اگر این­گونه نشد یعنی در کلاسی با عنوان تدبر حاضر شدیم و چنین خروجی­ ای برایمان اتفاق نیفتاد؛ آن وقت ...؛ شک نکنیم که در کلاس تدبر نبوده­ ایم.


بسم الله الرحمن الرحیم

کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُواالأَلبابِ(ص/29)

صدق الله العلیّ العظیم

۹۵/۰۷/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
خانزاده

امام

نظرات  (۳)

۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۹:۰۸ شریعتمداری
بسم الله الرحمن الرحیم

کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُواالأَلبابِ(ص/29)


چون امام خود آیت مبین و کبرای خداست که بایستی در او تدبر کرد...

و چون لُبّ، در مسیر اطاعت خدا و رسول و اولوا الامر اوست که به بلوغ رسیده و فرد در زمره اولوا الالباب قرار میگیرد و این یعنی ذکر و اتصال دائمی چنین فردی به منبع امر جهت اطاعت.

گویی اولوا الالباب، وزیران امام در جامعه اند...جهت پیشبرد اوامر توحیدی او در جامعه.



خیلی خوشحالم دوباره می نویسی.
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
و دقیقا به همین دلایلی که مطرح فرمودید، ورود به حوزه تدبر جز از مسیر امام ممکن نیست.
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به خواهرانم

میتونید بهم بگید که تدبر در آیت مبین یعنی امام به چه صورت است؟

برای اینکه در کلاس تدبر باشیم باید چه کنیم؟

متشکرم ازتون

پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خواهر عزیزم
1. تدبر در امام همان تدبر در قرآن است؛ چون امام همان قرآن هستند و قرآن همان امام.
هر که تدبر بداند، هم تدبر در قرآن میداند و هم در امام.

2. برای بودن در کلاس تدبر باید امام داشته باشیم؛ یا به تعبیر بهتر امام داشتن مان را باور داشته باشیم، همین.

سپاس از شما که لطف میکنی و با طرح سوال، به واضح شدن و پیش رفتن مباحث کمک میکنی.
خدا خیرتان دهد.
یا علی
بسم الله الرحمن الرحیم

سلامی دوباره

ممنون از پاسخگوییت


آیا امکان دارد که ما باور داشته باشیم که امام داریم ولی کنار رفتن پرده ای را بین خود و امام  حس نکنیم در کلاس تدبر؟ یا همان چیزی که با تدبر در ما ایجاد می شود همان پرده کنار رفتن بین ما و امام است؟
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خواهرم
نه؛ امکان ندارد.
کسی که امام داشتن را باور داشته باشد، غیبت امام به معنای ظاهر نبودن ایشان را باور نمیکند.
کسی که امام داشتن را باور داشته باشد، امام را با همین چشمان ظاهر می بیند و می شنود.
کسی که امام داشتن را باور داشته باشد، امام دارد، تنها نیست، مستاصل نیست، رها نیست و ...
و کسی که امام داشتن را باور داشته باشد، میتواند از تدبر بهره مند شود؛ وگرنه از تدبر بهره ای ندارد.

و همه مشکل ما همین عدم باور است.
امام را می بینیم و انکارشان می کنیم!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی