کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

کوثر

سرگشتگی در قاموس ماست؛‌ چون عاشقانی هستیم از دیار سلمان(ره)

بسم الله مجریها و مرسیها
یا بنی! ارکب معنا...

طبقه بندی موضوعی

نویسندگان

 بسم الله الرحمن الرحیم


 انتخاب سوره و درس 1: شروع مغرب. اگر به همان نسبت که نماز مغرب و نافله اش طول میکشد، طولش بدهی، میتوانی به سلامت از آن بگذری. خواندن نماز غفیله در این بازه، برای رفع غفلتهایی که کار را طول میدهد و ول میشود، بسیار موثر است. اگر از این مرحله نگذری، به مرحله عشا وارد میشوی بدون اینکه مغرب را خوانده باشی و ممکن است هر دو قضا شوند. از عوارض ماندن در این مرحله، کسالت است.

 درس 2 (اوامر و نواهی): شروع عشاء، تاریکی و ظلمات... شروع دوره خفتگی... با فهم اینکه چه باید بکنم یا نباید بکنم. پایبندی به بایدها و نبایدهای الهی کمک به گذر از این دوره میکند.

  درس 3 و 4 (اسماء الهی و جریان شناسی): فرو رفتن در تاریکیهای عشاء... یک عشای طولانی اگر در ابهامات درسها بمانی. شناخت اسمای خدا و مدد از آنها از یک سو و رویت جریانهای حق و باطل در جامعه و اطراف فرد را سوق میدهد تا از این مرحله بگذرد. همچنین نافله نماز شب کمک به رفتن از این مرحله میکند.

  درس 5 (رسول شناسی): طلوع صبح با رویت رسول سوره... شروع امید، روشنایی و حرکت سریع...

  درس 6 (تحلیل آیات مشکل): زمان ظهر، خورشید در بالاترین مکان آسمان... زمان تکمیل همه فهم های قبلی و ترمیم آنها.

  درس 7 (ادعیه و روایات): زمان عصر، پایان کار برای شروع کارهای دیگر... وقت گرفتن مزد که رضایت است... وقت راضی و مرضی شدن... وقت فاذا فرغت فانصب و الی ربک فارغب.


۹۷/۱۱/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
شریعتمداری

اوقات

تهلیل

زمان

نماز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی